Online Google Ads Training

Leer hoe je zelf meer omzet, winst en leads scoort met Google Ads.

Google Ads is voor veel bedrijven een zeer aantrekkelijk kanaal voor het genereren van online omzet, winst en leads. In eerste instantie lijkt Google Ads eenvoudig, maar al snel blijkt dat er oneindig veel keuzemogelijkheden zijn. Beheers je Google Ads onvoldoende dan is de kans groot dat je verdwaalt in al deze opties en je er niet het gewenste resultaat mee behaalt.

In de Online Google Ads training lopen we stap voor stap het proces voor het opzetten van een succesvolle campagne met je door. We leren je ook hoe je het resultaat van jouw campagnes beoordeelt en aan welke knoppen je precies kunt draaien om campagnes te optimaliseren, zodat je jouw Google Ads-resultaat kunt verbeteren.

Voor wie?

Heb je als ondernemer, (online) marketeer of communicatiemedewerker al Google Ads-campagnes lopen en zou je hier graag meer uit willen halen?

Of heb je een bureau dat voor jou Google Ads beheert, maar weet je er te weinig van af om goed te kunnen beoordelen hoe goed zij dit doen?

Dan is de Online Google Ads training van dTLS. perfect voor jou!

Rianne Jacobs-Schouten tijdens een Google Ads Training

Komende online training:

    • di. 3 november 2020 & di. 10 november 2020

Tijd:

Alle trainingen zijn van 9:00 tot 12:00 uur.

“Een hele waardevolle training om meer te weten over Google Ads. Rianne zorgt voor een hele fijne sfeer waar iedereen zich op zijn gemak voelt. Daarnaast gaat ze per deelnemer dieper in op hoe Google Ads het best voor jou kan worden ingezet. Na deze Google Ads training kon ik direct stappen zetten in het huidige Google Ads account. Naast de training was ook de lunch goed verzorgd.”

Dennis de Jong

Online Marketeer, Raven Hengelsport

“Duidelijke en actieve training met veel praktijkvoorbeelden. Veel ruimte voor vragen met betrekking tot jouw eigen situatie. Ook zonder veel ervaring met Google Ads goed te volgen. Verder een goed verzorgde dag, met een fijne sfeer en lekkere lunch! :)”
Dieuwertje Schlappi

Marketing Assistant, Chi Natural Life

Na de Online Google Ads training:

✔️ Ken je niet alleen de functionaliteiten die Google Ads je te bieden heeft, maar begrijp je ook hoe je hier het beste gebruik van kunt maken.
✔️ Ben je in staat om een goede campagnestructuur op te zetten.
✔️ Weet je hoe je de verschillende zoekwoordtypen gebruikt en hoe je met zoekwoordonderzoek interessante zoektermen kunt selecteren.
✔️ Weet je hoe het veilingsyteem van Google werkt.
✔️ Weet je hoe je effectieve advertentieteksten schrijft en hoe je advertentietesten uitvoert.
✔️ Ken je de verschillende advertentie-extensies.
✔️ Weet je wat kwaliteitsscore is en hoe je deze kunt verbeteren.
✔️ Kun je je campagnes monitoren en sturen op het gewenste resultaat.
✔️ Weet je welke biedstrategieën er zijn en wanneer je welke het beste kunt inzetten.
✔️ Ben je in staat zelfstandig een campagne voor het zoeknetwerk van Google op te zetten.
✔️ Weet je hoe je de meting van Google Ads-resultaten kunt inrichten.

Rianne Jacobs-Schouten helpt een deelnemer tijdens een Google AdWords Training

“Er is echt heel veel stof behandeld en daarnaast is er nog genoeg ruimte om vragen te stellen en in je eigen account te duiken. Heel persoonlijk! Zo kan ik de materie direct toepassen op ons eigen account. Ik weet zeker dat ik nu écht meer uit Google Ads ga halen in ieder geval!”

Kim Pot

Marketing Specialist Benelux, Fleet Complete

“Erg fijne Google Ads training van Rianne. Heldere uitleg of het grote plaatje maar ook zeker in de details. Het cursusmateriaal is goed en er was tijd om ook op individuele cases in te gaan wat ontzettend leerzaam is. Aanrader!”

Niels van Renselaar

CEO, Codely

Beoordeeld met een 9.5.

Eerdere deelnemers beoordeelden onze Google Ads training met een 9.5.

Zie alle beoordelingen op Springest.

Kleine groep & Interactief

Maximaal 10 deelnemers, dus uitgebreid ruimte voor jouw vragen en cases.

Zeer compleet & praktisch

Deze Google Ads cursus bevat niet alleen de theorie van Google Ads, maar ook veel slimme tips uit de praktijk.

Komende online trainingen:

    • di. 3 november 2020 & di. 10 november 2020

Tijd:

Alle trainingen zijn van 9:00 tot 12:00 uur.

Coronaproof trainingsruimte
2 of meer deelnemers?

Schrijf je je met meerdere deelnemers (bijvoorbeeld collega’s) tegelijk in voor onze Google Ads training, dan ontvang je 15% korting voor elke extra deelnemer.

Bel 0321 700 270 of stuur ons een bericht voor de kortingscode.

Ook Google Analytics leren?

Wil je naast Google Ads ook alles leren over Google Analytics, schrijf je dan ook in voor onze Online Google Analytics Training. Je ontvangt je 15% korting op de tweede training.

Bel 0321 700 270 of stuur ons een bericht voor de kortingscode.

Coronaproof trainingsruimte
“Een fijne (online) SEA training over Google Ads. Door de training heb ik de handvatten gekregen om het Ads-account te optimaliseren en verder uit te bouwen. Ook heb ik nu de zekerheid om deze uitdaging aan te gaan. Zeker een aanrader!”
Miranda Goddijn

Online Marketeer, Savitae

“Een zeer goede Google Ads training. Rianne legt in begrijpelijke taal met duidelijke sheets (die je ook als handout krijgt) uit hoe Google Ads werkt en wat je er allemaal mee kunt. Door samen een campagne aan te maken weet je gelijk welke stappen je moet maken, waar je aan moet denken en wat je niet moet doen. Een leerzame dag en ik raad het zeker aan.”

Tinie Honders

Buro Flevo

Over Rianne Jacobs-Schouten

Al in 2008 zette onze Google Ads-trainer, Rianne Jacobs-Schouten, haar eerste stappen in de online marketing. Maar eigenlijk begon het al jaren eerder. “Als je dan toch achter de computer wilt zitten, leer dan maar hoe je een site moet bouwen, dan besteed je je tijd tenminste beetje nuttig”, zei haar vader toen ze een jaar of 15 was. Die opgedane kennis bleek jaren later in combinatie met een communicatiestudie van grote waarde.

In 2015 startte Rianne als freelancer. Nu, 5 jaar later, werkt ze, samen met haar team, hard aan de groei van dTLS, én aan de online groei van haar klanten. Rianne kent de ins and outs van Google Ads en deelt haar kennis graag. Ze werkt nog dagelijks op accounts van klanten, wat haar kennis actueel houdt.

Rianne Jacobs-Schouten

Incompany Google Ads training

dTLS. verzorgt deze training maandelijks door middel van open inschrijving. Zou je liever alleen met jouw team een Google Ads training willen volgen? Dat kan ook! Voordeel van een incompany training is natuurlijk dat we de training helemaal op maat kunnen maken. Alle aandacht gaat naar jouw team en de vragen die jullie hebben over jullie Google Ads-campagnes.

Wil je meer informatie over de mogelijkheden van een incompany training? Neem dan zeker even contact met ons op. Dit kan telefonisch via 0321-700270 of via ons contactformulier.

Programma Online Google Ads Training

Natuurlijk ben je benieuwd wat je precies gaat leren tijdens de Google Ads training. Hieronder vind je grofweg de onderwerpen die tijdens de training worden behandeld. Grofweg, omdat elke Google Ads training bij dTLS. toch weer net anders is als de vorige. Onze Google Ads-trainer Rianne probeert tijdens de training namelijk zoveel mogelijk in te springen op vragen die bij de deelnemers leven. Mis je een onderwerp in onderstaande lijst, neem dan zeker even contact op. Rianne zorgt er dan voor dat ook jouw specifieke Google Ads-vragen aan bod zullen komen.

Campagnestructuur

Dat Google Ads bestaat uit campagnes, advertentiegroepen, zoekwoorden en advertenties weet je waarschijnlijk wel. Maar wat is nu de ideale campagnestructuur? Maak je gewoon één campagne met een heleboel advertentiegroepen, of kies je juist voor meer campagnes met elk wat minder advertentiegroepen? En wat nu als je naast Nederland ook adverteert in andere landen? Maak je dan voor elk land een nieuw account aan, of plaats je de campagnes voor de verschillende landen in één account? Zo maar wat vragen die oppoppen als we het over campagnestructuur hebben. Rianne legt je uit welke consequenties er aan bepaalde keuzes zitten en wat belangrijke zaken zijn om rekening mee te houden als het gaat om een Google Ads-campagnestructuur. Ook laat ze je een eerste opzet uitwerken op papier, die je vervolgens naar wens met haar kunt bespreken. Ze denkt met je mee als je er niet helemaal uitkomt en geeft feedback op jouw ideeën.

Conversiemeting

Het meest technische deel van deze Google Ads training, maar maak je niet te druk hierover. Rianne legt alles op een zeer toegankelijke manier uit.
Google Ads is een performancekanaal. Doel is (meestal) om met je Google Ads-campagnes meer leads of sales te behalen. Hoe weet je nu of dit gelukt is als je het niet (goed) meet? Rianne legt je uit wat het verschil is tussen meting met de Google Ads-tag en via Google Analytics-doelen. Ze loopt met de deelnemers door hun eigen conversiemeting heen en denkt, waar verbetering nodig blijkt, hierover mee.

Google Ads Training

Breed, zinsdeel, exact

Duizelt het jou soms ook met al die verschillende zoekwoordtypen? Rianne zet duidelijk voor je uiteen wat de verschillende zoekwoordtypen zijn en wat de voor- en nadelen van het gebruik ervan zijn. Hoe voorkom je dat je bakken geld weggooit aan irrelevant verkeer? En hoe doe je zoekwoordonderzoek zodat je juist mogelijke nieuwe zoekwoorden kunt ontdekken? Ook vertelt ze je meer over uitsluitingswoorden, zoekintentie en high funnel vs. low funnel zoekwoorden.

Stap voor stap een nieuwe campagne instellen

Als je een nieuwe campagne aanmaakt, vuurt Google een heleboel vragen op je af. Sommige opties zijn logisch, maar bij veel van de keuzes die je moet maken, is het goed om wat meer informatie te hebben. Wist je bijvoorbeeld dat Google tot 2 keer je dagbudget op een dag kan uitgeven? En dat als je locatie-instellingen niet helemaal goed instelt, onbedoeld met je advertentie wordt getoond bij mensen die zich niet in Nederland bevinden (terwijl je echt koos voor Nederland als locatie)? Rianne neemt je stap voor stap mee door de keuzes die Google aan je voorlegt bij het aanmaken van een nieuwe campagne. Aan het eind van deze Google Ads training heb je daardoor al een eerste basis staan van een nieuwe campagne.

Biedstrategieën

Het is je vast opgevallen: it’s all about automation. Google geeft vast ook in jouw account continu adviesmeldingen dat je het beste gebruik kunt maken van al haar fantastische automatische biedstrategieën. Hoe zit dit nu precies? Is dit echt in jouw voordeel of vooral in het voordeel van de bankrekening van Google? Rianne bespreekt tijdens de Google Ads training uitgebreid welke biedstrategieën er zijn en wanneer je welke kunt gebruiken.

“Duidelijke training waardoor ik een veel completer beeld heb gekregen van de functies binnen Google Ads. Genoeg ruimte voor vragen over mijn persoonlijke campagnes. Een vriendelijke docent en een ontspannen sfeer.”

Geert Bos

Eigenaar, Magnetenkopen.nl

Kwaliteitsscore

Heb je het over Google Ads, dan heb je het over kwaliteitsscore. Waarschijnlijk heb je hier al eens eerder wat over gehoord of gelezen. In de training legt Rianne uit waarom een goede kwaliteitsscore zo belangrijk is, hoe je inzicht krijgt in jouw kwaliteitsscores en hoe je de kwaliteitsscore op een zoekwoord omhoog kunt krijgen. Ze geeft daarbij duidelijke voorbeelden, zodat je zelf direct aan de slag kunt.

Zo schijf je een goede Google Ads-advertentietekst

Hoe schrijf je nu een goede advertentietekst? En als je er honderden moet schrijven? Hoe doe je dit dan een beetje efficiënt? Rianne vertelt je welke elementen niet mogen ontbreken in een goede Google Ads-advertentietekst. Ook neemt ze je mee in het testen van advertentieteksten. Natuurlijk weet je na deze Google Ads training ook precies wat een sitelink, oproepextensie en highlight is. Ga je na de training met de tips van Rianne aan de slag dan weet je vast en zeker je CTR’s een flinke boost te geven!

Doelgroepen en remarketing

Van oudsher draait Google Ads om zoekwoorden. De afgelopen jaren zijn echter de mogelijkheden om doelgroepen te targeten binnen Google Ads steeds wat verder uitgebreid. Zo kun je steeds gemakkelijker alleen je advertentie tonen aan mensen die tot jouw doelgroep behoren. Aan het eind van de Google Ads training weet je welke soorten doelgroepen er zijn, hoe je zelf gemakkelijk remarketingdoelgroepen kunt aanmaken in Google Analytics, en wat het verschil is tussen een targetingdoelgroep en observatiedoelgroep.

“Een leuke, leerzame en goed verzorgde training! Rianne geeft een duidelijke en praktijkgerichte uitleg waarbij je direct aan de slag kan met de geleerde stof. Wat fijn is is de kleine groep waardoor je persoonlijke aandacht krijgt. Zeker een aanrader!”
Lisa Lorsheijd

Webdesigner, Indigo Webstudio

MEER WETEN OVER ONZE
GOOGLE ADS TRAINING?

Heb je eerst nog vragen? Wij helpen je graag!

  • Dit veld is bedoeld voor validatiedoeleinden en moet niet worden gewijzigd.