Houtcompleet:

61% meer omzet met maar 7% meer Google Ads-budget.

Groei hadden ze al, maar de groei mocht best nog wel wat harder gaan. En zouden we tegelijkertijd ook meer rendement op de Google Ads-campagnes kunnen behalen? Met deze vraagstelling kwam Houtcompleet eind 2020 bij dTLS. Nu de eerste paar maanden van onze samenwerking om zijn, werd het tijd om de balans eens op te maken.

1

%

meer conversies uit Google Ads dan vorig jaar

%

meer omzet uit Google Ads dan vorig jaar

Met slechts

%

meer Google Ads-budget dan vorig jaar

De ROAS steeg hierdoor met

%

Start met een plan!

Dat het beter kon, zagen we eigenlijk direct toen we toegang tot het Google Ads-account kregen. En de verleiding is dan best wel groot om aan alle knopjes tegelijk te gaan draaien. Ondanks dat onze vingers dus jeukten, deden we even een stap terug en maakten een uitgebreide audit van de huidige inzet en resultaten van de Google Ads-campagnes. Waar zaten de pijnpunten? Waar verwachtten we het rendement te kunnen verbeteren? En waar zagen we opties tot groei? We brachten het allemaal gestructureerd in kaart en bespraken onze bevindingen uitgebreid met Houtcompleet.

2 (3)

Gratis Google Ads audit

Ben jij net als Houtcompleet benieuwd hoe jouw Google Ads-account er voor staat en of het mogelijk is
om meer conversies en/of een beter rendement te behalen?

google-ads-cursus

Work, work, work, work, work

Oké, het plan was er. Eindelijk konden we onze jeukende vingers aan het werk zetten. Stap voor stap werden de bestaande campagnes geoptimaliseerd. Soms kozen we ervoor om oude campagnes volledig te onderbreken en hiervoor nieuwe campagnes op te bouwen. We deden zoekwoordonderzoek, sloten niet presterende zoektermen uit, maakten Smart Shopping-campagnes aan, optimaliseerde de Shopping-feed in Channable en ontdekten dat 10% van de producten in Channable per ongeluk was uitgefilterd. Die konden we dus mooi weer in de Shopping-campagnes opnemen. In de afgelopen maanden brachten we menig uurtje in de Google Ads-editor en in Channable door, maar met resultaat, al zeggen we het zelf.

Ging alles dan alleen maar goed?

Nee hoor, soms zit het ook wel eens tegen. Zo hadden we opeens een afgekeurd Merchant Center. Houtcompleet hanteert voor verschillende producten, verschillende verzendkosten (een zware trap is duurder om te bezorgen dan een trapleuning), die bleken in het verleden handmatig in de feed toegevoegd te zijn. En niet overal goed. Voor Google een reden om het Merchant Center af te keuren. En ja, van een afgekeurd Merchant Center kom je dus niet altijd heel makkelijk af. We werden dus een paar weken niet getoond in Google Shopping 🙁 Ik moet zeggen: dat doet best wel heel erg pijn. Gelukkig hebben we, samen met Houtcompleet, de verzendkosten goed in de feed weten te krijgen. We bekijken het maar positief: komende periode gaan we nog meer groeien, want de Google Shopping-feed staat nu als een huis!

Alleen ga je sneller, samen sta je sterker

De kracht van onze aanpak? Samenwerking! Wij hebben de Google Ads-kennis, Houtcompleet heeft een enorme kennis over hun product. We delen deze kennis zo veel mogelijk met elkaar. dTLS. legt maandelijks aan de hand van een rapportage aan Houtcompleet uit hoe we ervoor staan. Waar hebben we groei weten neer te zetten? Waar moet nog wat aandacht naar toe? Daarbij geven we advies en proberen focus aan te brengen.

Tegelijkertijd is Houtcompleet voor dTLS. een belangrijke vraagbaak als het gaat om het product. Een trap is geen simpel product uit een doosje. Om tot goede zoekwoorden en advertentieteksten te komen is het echter wel belangrijk om het product en de customer journey écht te snappen. Teamwork dus!

4

Ook klaar om te groeien?

Vandaag nog meer resultaat uit Google Ads?

25% meer conversies. 61% meer omzet. De gewenste groei behaalde Houtcompleet dus. Terwijl er maar 7% meer kosten werden gemaakt. Dit maakte dat ook de ROAS op de campagnes steeg.
Ook meer omzet uit Google Ads halen? Neem snel contact op!

  • Dit veld is bedoeld voor validatiedoeleinden en moet niet worden gewijzigd.