Leer Google Ads als een pro
Google Ads cursus.
1-daagse training • Dronten (Flevoland)
Leer van een ervaren Google Ads specialist hoe je meer resultaat haalt uit Google Ads. Wil je meer online omzet of leads realiseren? Of focus je liever op een beter rendement? dTLS. leert je niet alleen de theorie maar ook slimme praktische tips.
Beoordeling eerdere deelnemers: 9.5
Waarom een SEA training?
Google Ads is voor veel bedrijven een zeer aantrekkelijk kanaal voor het genereren van online omzet en leads. In eerste instantie lijkt Google Ads eenvoudig, maar al snel blijkt dat er oneindig veel keuzemogelijkheden zijn. Verdwaal je in al die mogelijkheden? Je bent zeker niet de enige. Beheers je Google Ads onvoldoende dan is de kans groot dat je er niet het gewenste resultaat mee behaalt.
Deze Google Ads cursus is geschikt voor jou:
- als je als ondernemer of (online) marketeer je eigen Google Ads campagnes wilt beheren, zonder dit uit te besteden aan een bureau of freelancer.
- als je jouw campagnes wel hebt uitbesteed aan een bureau of freelancer, maar je er te weinig van af weet om goed te kunnen beoordelen hoe zij dit doen. Je wilt betere vragen kunnen stellen aan je bureau en een volwaardiger gesprekspartner worden.
Eerstvolgende training:
dinsdag 26 september
10.00 – 16.00 uur
Dronten (Flevoland)
Met startgarantie – Nog maar 4 plaatsen vrij
Beoordeling eerdere deelnemers: 9.5
Lees de reviews
Praktische SEA training
In deze Google Ads cursus lopen we stap-voor-stap het proces voor het opzetten van een succesvolle campagne met je door. We leren je hoe je het resultaat van jouw campagnes beoordeelt en aan welke knoppen je precies kunt draaien. Hiermee optimaliseer je jouw campagnes, zodat je Google Ads resultaat wordt verbeterd.
Maximaal 8 deelnemers
We houden van trainingen aan kleine groepen. Hierdoor is er veel ruimte voor individuele vragen en cases. Zo krijg je écht een training op maat.
Na de training ook nog ruimte voor vragen
Afhankelijk van de hoeveelheid vragen en interactie zijn we meestal rond 16.00 uur klaar. Heb jij na de training nog wat vragen die je graag even 1-op-1 wilt stellen, dan is daar alle ruimte voor. Wil je bijvoorbeeld dat onze trainster even met je meekijkt naar specifieke zaken in jouw account, dan kan dit na de training zeker!
Dit is wat deelnemers van de Google Ads cursus van dTLS. vinden:
De afgelopen jaren trainden we honderden mensen. Er gingen je dus heel wat deelnemers voor. Op Springest werden we door hen met maar liefst een 9.5 beloond. En binnen Google Reviews kregen we 5 sterren. Hieronder vind je een gedeelte van de reviews die we op deze platformen ontvingen:
Google Premier Partner
Niet alleen eerdere deelnemers zijn enthousiast; ook Google oordeelde positief over ons. dTLS. is namelijk officieel Google Premier Partner. Dit betekent dat we bij de 3% best presterende bureaus van Nederland horen.
dinsdag 26 september
Met startgarantie – Nog maar 4 plaatsen vrij
Na de Google Ads training:
- Ken je niet alleen de functionaliteiten die Google Ads je te bieden heeft, maar begrijp je ook hoe je hier het beste gebruik van kunt maken.
- Ben je in staat om een goede campagnestructuur op te zetten.
- Weet je hoe je de verschillende zoekwoordtypen gebruikt en hoe je met zoekwoordonderzoek interessante zoektermen kunt selecteren.
- Snap je hoe je effectieve advertentieteksten schrijft en hoe je advertentietesten uitvoert.
- Weet je hoe het veilingsysteem van Google werkt.
- Ken je de verschillende advertentie-extensies in Google Ads.
- Weet je wat kwaliteitsscore is en hoe je deze kunt verbeteren.
- Kun je je campagnes monitoren en sturen op het gewenste resultaat.
- Weet je welke biedstrategieën er zijn en wanneer je welke het beste kunt inzetten.
- Ben je in staat zelfstandig een campagne voor het zoeknetwerk van Google op te zetten.
- Weet je hoe je de meting van Google Ads resultaten kunt inrichten.
Data Google Ads cursussen
Datum | Tijd | Locatie | Prijs | |
---|---|---|---|---|
Met startgarantie – Nog maar 4 plaatsen vrij | 10.00 – 16.00 uur | Dronten | € 499 (excl. BTW) | Direct inschrijven |
10.00 – 16.00 uur | Dronten | € 499 (excl. BTW) | Direct inschrijven |
Aanmelden Google Ads training
Google Ads cursus |
---|
€499/excl. BTW |
1-daagse Google Ads training in ons kantoor in Dronten (Flevoland) |
Tijd: 10.00 – 16.30 uur |
Kleine groep (max. 8 deelnemers), waardoor er veel ruimte is voor jouw vragen en cases |
Training door zeer ervaren (15+ jaar) SEA specialist Rianne Jacobs-Schouten |
Beoordeling door eerdere deelnemers met een 9.5 |
Inclusief up-to-date studiemateriaal |
Inclusief certificaat van deelname |
Inclusief uitgebreide lunch, hapjes en drankjes |
Inschrijven |
Google Ads cursus & sparring |
---|
€799/excl. BTW (normaal: € 1.099) |
Je krijgt alles van de Google Ads cursus plus 2 maanden Google Ads sparring (ter waarde van € 600). Hierbij krijg je: |
2 sparringsessies van 60 minuten met één van onze ervaren SEA specialisten bij ons op kantoor in Dronten, of online via videobellen |
dTLS. als vraagbaak. Kom je er niet uit? Jouw dTLS. sparringspartner is telefonisch en per mail te bereiken. |
Inschrijven |
Onze Google Ads trainster
Over Rianne Jacobs-Schouten
In 2008 zette Rianne Jacobs-Schouten haar eerste stappen in de online marketing. Maar eigenlijk begon het al jaren eerder. “Als je dan toch achter de computer wilt zitten, leer dan maar hoe je een site moet bouwen, dan besteed je je tijd tenminste een beetje nuttig”, zei haar vader toen ze een jaar of 15 was. Die opgedane kennis bleek jaren later in combinatie met een communicatiestudie van grote waarde.
In 2015 startte Rianne als freelancer. Nu, 8 jaar later, werkt ze samen met haar team hard aan de groei van dTLS. én aan de online groei van haar klanten. Rianne kent de ins and outs van Google Ads, Google Analytics en Google Shopping en deelt haar kennis graag.
Veelgestelde vragen over onze Google Ads cursus:
Ja, schrijf je je met meerdere deelnemers (bijvoorbeeld collega’s) tegelijk in voor onze SEA training, dan ontvang je 15% korting voor elke extra deelnemer. Je kunt de verschillende deelnemers gewoon online inschrijven. Het is alleen niet mogelijk om in 1 inschrijving meerdere deelnemers op te geven. Schrijf elke deelnemer daarom los in, kies voor betalen op factuur en geef in het opmerkingenveld even aan dat dit een gezamenlijke inschrijving is, dan verwerken wij de korting voor je op je factuur. Deze krijg je na de inschrijving per mail.
Ja, voor het volgen van deze training is geen specifieke voorkennis of ervaring nodig. Wat wel van belang is, is dat je vóór de training zorgt dat je toegang tot een werkend Google Ads account hebt, van waaruit je mee kunt doen met de oefeningen.
Tijdens eerdere trainingen zagen we dat onze training zeker veel waarde biedt voor (online) marketeers en ondernemers die al wat ervaring hebben opgedaan met Google Ads en er dus zo nu en dan al mee werken.
Twijfel je of de training bij je past? Bel ons gerust even op 0321-700270.
Stuur een mailtje naar hallo@dtls-online.nl of bel even met 0321-700270.
Beoordeling eerdere deelnemers: 9.5
Training op jouw locatie?
SEA Incompany training
Wil je de Google Ads skills van jouw team een boost geven? Met een Incompany Google Ads training op maat gaat alle aandacht naar jouw team en de vragen die jullie hebben over jullie Google Ads campagnes. Wij vullen tijdens de training de bestaande kennis van jouw team aan met de meest actuele onderwerpen van Google Ads en we helpen ze nieuwe skills te ontwikkelen.
Wil je meer informatie over de mogelijkheden van een incompany training? Neem dan zeker even contact met ons op. Dit kan telefonisch via 0321–700270 of via hallo@dtls-online.nl.
Inhoud en onderwerpen Google Ads training
Natuurlijk ben je benieuwd wat je precies gaat leren tijdens de Google Ads cursus. Hieronder vind je grofweg de inhoud van onze Google Ads training. Grofweg, omdat elke Google Ads training bij dTLS. toch weer net anders is als de vorige. Onze Google Ads trainer Rianne probeert tijdens de training namelijk zoveel mogelijk in te springen op vragen die bij de deelnemers leven. Mis je een onderwerp in onderstaande lijst, neem dan zeker even contact op. Rianne zorgt er dan voor dat ook jouw specifieke Google Ads vragen aan bod zullen komen.
Ochtendprogramma
In de ochtend beginnen we natuurlijk even met een kennismakingsrondje en een goede bak koffie (thee of water mag natuurlijk ook), maar al snel duiken we Google Ads in. Onder de slide met het ochtendprogramma vind je per onderwerp wat meer informatie.
Campagnestructuur
Dat Google Ads bestaat uit campagnes, advertentiegroepen, zoekwoorden en advertenties weet je waarschijnlijk wel. Maar wat is nu de ideale campagnestructuur? Maak je gewoon één campagne met een heleboel advertentiegroepen, of kies je juist voor meer campagnes met elk wat minder advertentiegroepen? En wat nu als je naast Nederland ook adverteert in andere landen? Maak je dan voor elk land een nieuw account aan, of plaats je de campagnes voor de verschillende landen in één account?
Zo maar wat vragen die oppoppen als we het over campagnestructuur hebben. Rianne legt je uit welke consequenties er aan bepaalde keuzes zitten en wat belangrijke zaken zijn om rekening mee te houden als het gaat om een Google Ads campagnestructuur. Ook laat ze je een eerste opzet uitwerken op papier, die je vervolgens naar wens met haar kunt bespreken. Ze denkt met je mee als je er niet helemaal uitkomt en geeft feedback op jouw ideeën.
Conversiemeting
Het meest technische deel van deze Google Ads cursus, maar maak je niet te druk hierover. Rianne legt alles op een zeer toegankelijke manier uit. Google Ads is een performancekanaal. Doel is (meestal) om met je Google Ads campagnes meer leads of sales te behalen. Hoe weet je nu of dit gelukt is als je het niet (goed) meet? Rianne legt je uit wat het verschil is tussen meting met de Google Ads tag en via Google Analytics doelen. Ze loopt met de deelnemers door hun eigen conversiemeting heen en denkt, waar verbetering nodig blijkt, hierover mee.
Breed, zinsdeel, exact
Duizelt het jou soms ook met al die verschillende zoekwoordtypen? Rianne zet duidelijk voor je uiteen wat de verschillende zoekwoordtypen zijn en wat de voor- en nadelen van het gebruik ervan zijn. Hoe voorkom je dat je bakken geld weggooit aan irrelevant verkeer? En hoe doe je zoekwoordonderzoek, zodat je juiste nieuwe zoekwoorden kunt ontdekken? Ook vertelt ze je meer over uitsluitingswoorden, zoekintentie en high funnel versus low funnel zoekwoorden.
Stap voor stap een nieuwe campagne instellen
Als je een nieuwe campagne aanmaakt, vuurt Google een heleboel vragen op je af. Sommige opties zijn logisch, maar bij veel van de keuzes die je moet maken, is het goed om wat meer informatie te hebben. Wist je bijvoorbeeld dat Google tot twee keer je dagbudget op een dag kan uitgeven? En als je de locatie-instellingen niet helemaal goed instelt, je advertentie onbedoeld wordt getoond bij mensen die zich niet in Nederland bevinden (terwijl je echt koos voor Nederland als locatie)? Rianne neemt je stap voor stap mee door de keuzes die Google aan je voorlegt bij het aanmaken van een nieuwe campagne. Aan het eind van deze Google Ads training heb je daardoor al een eerste basis staan van een nieuwe campagne.
Lunch
Natuurlijk zorgen wij dat het je aan niets ontbreekt. We houden er bij dTLS. namelijk van om lekker te lunchen en even gezellig met elkaar te kletsen. Op onze trainingsdagen doen we dat altijd nog net wat uitgebreider. Onze Office Manager maakt lekkere roereieren of haalt kroketten, ze zorgt voor goede sapjes en salade. Zo kun je er in de middag zeker weer tegenaan!
Heb je dieetwensen of ben je vegetarisch? Bij de aanmelding kun je dit aangeven. Wij zorgen dat er rekening mee wordt gehouden.
Middagprogramma
Na de lunch proberen we meestal nog even een rondje buiten te wandelen. De training bevat heel veel informatie en de buitenlucht helpt vaak goed om het middagprogramma weer lekker fris aan te kunnen. Voor de middag staan de volgende onderwerpen op de planning. Onder de slide met het programma vind je bij elk onderwerp weer wat meer informatie.
Biedstrategieën
Het is je vast opgevallen: it’s all about automation. Google geeft vast ook in jouw account continu adviesmeldingen dat je het beste gebruik kunt maken van al haar fantastische automatische biedstrategieën. Hoe zit dit nu precies? Is dit echt in jouw voordeel of vooral in het voordeel van de bankrekening van Google? Rianne bespreekt tijdens de Google Ads cursus uitgebreid welke biedstrategieën er zijn en wanneer je welke kunt gebruiken.
Kwaliteitsscore
Heb je het over Google Ads, dan heb je het over kwaliteitsscore. Waarschijnlijk heb je hier al eens eerder wat over gehoord of gelezen. In de training legt Rianne uit waarom een goede kwaliteitsscore zo belangrijk is, hoe je inzicht krijgt in jouw kwaliteitsscores en hoe je de kwaliteitsscore op een zoekwoord omhoog kunt krijgen. Ze geeft daarbij duidelijke voorbeelden, zodat je zelf direct aan de slag kunt.
Zo schrijf je een goede Google Ads advertentietekst
Hoe schrijf je nu een goede advertentietekst? En als je er honderden moet schrijven? Hoe doe je dit dan een beetje efficiënt? Rianne vertelt je welke elementen niet mogen ontbreken in een goede Google Ads advertentietekst. Ook neemt ze je mee in het testen van advertentieteksten. Natuurlijk weet je na deze Google Ads training ook precies wat een sitelink, oproepextensie en highlight is. Ga je na de training met de tips van Rianne aan de slag dan weet je vast en zeker je CTR’s een flinke boost te geven!
Doelgroepen en remarketing
Van oudsher draait Google Ads om zoekwoorden. De afgelopen jaren zijn echter de mogelijkheden om doelgroepen te targeten binnen Google Ads steeds wat verder uitgebreid. Zo kun je steeds gemakkelijker alleen je advertentie tonen aan mensen die tot jouw doelgroep behoren. Aan het eind van de Google Ads cursus weet je welke soorten doelgroepen er zijn, hoe je zelf gemakkelijk remarketingdoelgroepen kunt aanmaken in Google Analytics, en wat het verschil is tussen een targetingdoelgroep en observatiedoelgroep.