Google Ads cursus.
Leer van een ervaren Google Ads specialist hoe je meer resultaat haalt uit Google Ads. Wil je meer online omzet of leads realiseren? Of focus je liever op een beter rendement? dTLS. leert je niet alleen de theorie maar ook slimme praktische tips.
Dit is wat deelnemers van de Google Ads
cursus van dTLS. vinden:
De afgelopen jaren gaven we deze Google Ads training met grote regelmaat. Er gingen je dus heel wat deelnemers voor. Op Springest werden we door hen met maar liefst een 9.5 beloond. En binnen Google Reviews kregen we 5 sterren. Hieronder vind je een gedeelte van de reviews die we op deze platformen ontvingen:
Google Premier Partner
Niet alleen eerdere deelnemers zijn enthousiast; ook Google oordeelde positief over ons. dTLS. is namelijk officieel Google Premier Partner. Dit betekent dat we bij de 3% best presterende bureaus van Nederland horen.
Waarom een Google Ads training?
Google Ads is voor veel bedrijven een zeer aantrekkelijk kanaal voor het genereren van online omzet en leads. In eerste instantie lijkt Google Ads eenvoudig, maar al snel blijkt dat er oneindig veel keuzemogelijkheden zijn. Verdwaal je in al die mogelijkheden? Je bent zeker niet de enige. Beheers je Google Ads onvoldoende dan is de kans groot dat je er niet het gewenste resultaat mee behaalt.
In de Google Ads cursus lopen we stap-voor-stap het proces voor het opzetten van een succesvolle campagne met je door. We leren je hoe je het resultaat van jouw campagnes beoordeelt en aan welke knoppen je precies kunt draaien. Hiermee optimaliseer je jouw campagnes, zodat je Google Ads resultaat wordt verbeterd.
Na de Google Ads training:
- Ken je niet alleen de functionaliteiten die Google Ads je te bieden heeft, maar begrijp je ook hoe je hier het beste gebruik van kunt maken.
- Ben je in staat om een goede campagnestructuur op te zetten.
- Weet je hoe je de verschillende zoekwoordtypen gebruikt en hoe je met zoekwoordonderzoek interessante zoektermen kunt selecteren.
- Snap je hoe je effectieve advertentieteksten schrijft en hoe je advertentietesten uitvoert.
- Weet je hoe het veilingsysteem van Google werkt.
- Ken je de verschillende advertentie-extensies in Google Ads.
- Weet je wat kwaliteitsscore is en hoe je deze kunt verbeteren.
- Kun je je campagnes monitoren en sturen op het gewenste resultaat.
- Weet je welke biedstrategieën er zijn en wanneer je welke het beste kunt inzetten.
- Ben je in staat zelfstandig een campagne voor het zoeknetwerk van Google op te zetten.
- Weet je hoe je de meting van Google Ads resultaten kunt inrichten.
Deze Google Ads cursus is geschikt voor jou:
- Als je als ondernemer of (online) marketeer je eigen Google Ads campagnes wilt beheren, zonder dit uit te besteden aan een bureau of freelancer.
- Als je jouw campagnes wel hebt uitbesteed aan een bureau of freelancer, maar je er te weinig van af weet om goed te kunnen beoordelen hoe zij dit doen. Je wilt beter met je bureau kunnen sparren en betere vragen kunnen stellen.
Data
De dTLS. Google Ads trainingen zijn ‘open inschrijvingstrainingen’. Gemiddeld eens per maand plannen we een training in. Altijd in ons kantoor in Dronten. Hieronder vind je de ingeplande data voor de komende maanden.
Schuif jij binnenkort bij ons aan?
– dinsdag 28 februari 2023 – 10.00 uur (Dronten)
– dinsdag 28 maart 2023 – 10.00 uur (Dronten)
Voor welke optie kies jij?
dTLS. biedt 2 opties aan: volg onze 1-daagse training in onze locatie in Dronten en ga daarna zelfstandig met jouw campagnes aan de slag, of kies er voor om na de training door een van onze ervaren SEA specialisten te worden begeleid. Kun je je iets uit de training niet meer precies herinneren, twijfel je over je gemaakte keuzes of wil je je nieuwe campagneopzet graag even laten controleren? dTLS. staat voor je klaar!
Google Ads cursus |
---|
€499/excl. BTW |
1-daagse training in onze locatie in Dronten (Flevoland) |
Interactieve training, met ruimte voor jouw vragen en cases |
Zeer ervaren Google Ads specialist als trainer |
Eerdere deelnemers beoordeelden onze training met een 9.5. |
Inclusief up-to-date studiemateriaal |
Inclusief certificaat van deelname |
Uitgebreide lunch, hapjes en drankjes zijn inbegrepen |
Inschrijven |
Google Ads cursus & Sparring |
---|
€799/excl. BTW Normale waarde: € 1.099 |
1-daagse training in onze locatie in Dronten (Flevoland) |
Interactieve training, met ruimte voor jouw vragen en cases |
Zeer ervaren Google Ads specialist als trainer |
Eerdere deelnemers beoordeelden onze training met een 9.5. |
Inclusief up-to-date studiemateriaal |
Inclusief certificaat van deelname |
Uitgebreide lunch, hapjes en drankjes zijn inbegrepen |
2 maanden Google Ads Sparring (ter waarde van € 600): • 2 sparringsessies van 60 minuten met één van onze ervaren SEA specialisten bij ons op kantoor in Dronten, of online via videobellen • Even tussendoor een vraag stellen? Jouw dTLS. sparringspartner is telefonisch en per mail te bereiken. |
Inschrijven |
Onze Google Ads trainster
Over Rianne Jacobs-Schouten
In 2008 zette Rianne Jacobs-Schouten haar eerste stappen in de online marketing. Maar eigenlijk begon het al jaren eerder. “Als je dan toch achter de computer wilt zitten, leer dan maar hoe je een site moet bouwen, dan besteed je je tijd tenminste beetje nuttig”, zei haar vader toen ze een jaar of 15 was. Die opgedane kennis bleek jaren later in combinatie met een communicatiestudie van grote waarde.
In 2015 startte Rianne als freelancer. Nu, 8 jaar later, werkt ze samen met haar team hard aan de groei van dTLS. én aan de online groei van haar klanten. Rianne kent de ins and outs van Google Ads, Google Analytics en Google Shopping en deelt haar kennis graag.
Veelgestelde vragen over onze Google Ads cursus:
- Krijg ik korting als ik meerdere deelnemers inschrijf?
Schrijf je je met meerdere deelnemers (bijvoorbeeld collega’s) tegelijk in voor onze Google Ads training, dan ontvang je 15% korting voor elke extra deelnemer. Je kunt de verschillende deelnemers gewoon online inschrijven. Geef in het opmerkingenveld even aan dat dit een gezamenlijke inschrijving is, dan verwerken wij de korting voor je op je factuur.
- Krijg ik korting als ik me ook voor de Google Analytics cursus inschrijf?
Schrijf je je in voor zowel deze Google Ads cursus, als onze Google Analytics cursus, dan ontvang je 15% korting op de tweede training. Schrijf je online in voor beide trainingen, wij verwerken automatisch de korting voor je op je factuur.
- Kun je ook een training bij ons op locatie geven?
Wil je de Google Ads skills van jouw team een boost geven? Met een Incompany Google Ads training op maat gaat alle aandacht naar jouw team en de vragen die jullie hebben over jullie Google Ads campagnes. Wij vullen tijdens de training de bestaande kennis van jouw team aan met de meest actuele onderwerpen van Google Ads en we helpen ze nieuwe skills te ontwikkelen. Wil je meer informatie over de mogelijkheden van een incompany training? Neem dan zeker even contact met ons op. Dit kan telefonisch via 0321 – 70 02 70 of via ons contactformulier.
Inhoud en onderwerpen Google Ads training
Natuurlijk ben je benieuwd wat je precies gaat leren tijdens de Google Ads cursus. Hieronder vind je grofweg de inhoud van onze Google Ads training. Grofweg, omdat elke Google Ads training bij dTLS. toch weer net anders is als de vorige. Onze Google Ads trainer Rianne probeert tijdens de training namelijk zoveel mogelijk in te springen op vragen die bij de deelnemers leven. Mis je een onderwerp in onderstaande lijst, neem dan zeker even contact op. Rianne zorgt er dan voor dat ook jouw specifieke Google Ads vragen aan bod zullen komen.
Campagnestructuur
Dat Google Ads bestaat uit campagnes, advertentiegroepen, zoekwoorden en advertenties weet je waarschijnlijk wel. Maar wat is nu de ideale campagnestructuur? Maak je gewoon één campagne met een heleboel advertentiegroepen, of kies je juist voor meer campagnes met elk wat minder advertentiegroepen? En wat nu als je naast Nederland ook adverteert in andere landen? Maak je dan voor elk land een nieuw account aan, of plaats je de campagnes voor de verschillende landen in één account?
Zo maar wat vragen die oppoppen als we het over campagnestructuur hebben. Rianne legt je uit welke consequenties er aan bepaalde keuzes zitten en wat belangrijke zaken zijn om rekening mee te houden als het gaat om een Google Ads campagnestructuur. Ook laat ze je een eerste opzet uitwerken op papier, die je vervolgens naar wens met haar kunt bespreken. Ze denkt met je mee als je er niet helemaal uitkomt en geeft feedback op jouw ideeën.
Conversiemeting
Het meest technische deel van deze Google Ads cursus, maar maak je niet te druk hierover. Rianne legt alles op een zeer toegankelijke manier uit. Google Ads is een performancekanaal. Doel is (meestal) om met je Google Ads campagnes meer leads of sales te behalen. Hoe weet je nu of dit gelukt is als je het niet (goed) meet? Rianne legt je uit wat het verschil is tussen meting met de Google Ads tag en via Google Analytics doelen. Ze loopt met de deelnemers door hun eigen conversiemeting heen en denkt, waar verbetering nodig blijkt, hierover mee.
Breed, zinsdeel, exact
Duizelt het jou soms ook met al die verschillende zoekwoordtypen? Rianne zet duidelijk voor je uiteen wat de verschillende zoekwoordtypen zijn en wat de voor- en nadelen van het gebruik ervan zijn. Hoe voorkom je dat je bakken geld weggooit aan irrelevant verkeer? En hoe doe je zoekwoordonderzoek, zodat je juiste nieuwe zoekwoorden kunt ontdekken? Ook vertelt ze je meer over uitsluitingswoorden, zoekintentie en high funnel versus low funnel zoekwoorden.
Stap voor stap een nieuwe campagne instellen
Als je een nieuwe campagne aanmaakt, vuurt Google een heleboel vragen op je af. Sommige opties zijn logisch, maar bij veel van de keuzes die je moet maken, is het goed om wat meer informatie te hebben. Wist je bijvoorbeeld dat Google tot twee keer je dagbudget op een dag kan uitgeven? En als je de locatie-instellingen niet helemaal goed instelt, je advertentie onbedoeld wordt getoond bij mensen die zich niet in Nederland bevinden (terwijl je echt koos voor Nederland als locatie)? Rianne neemt je stap voor stap mee door de keuzes die Google aan je voorlegt bij het aanmaken van een nieuwe campagne. Aan het eind van deze Google Ads training heb je daardoor al een eerste basis staan van een nieuwe campagne.
Biedstrategieën
Het is je vast opgevallen: it’s all about automation. Google geeft vast ook in jouw account continu adviesmeldingen dat je het beste gebruik kunt maken van al haar fantastische automatische biedstrategieën. Hoe zit dit nu precies? Is dit echt in jouw voordeel of vooral in het voordeel van de bankrekening van Google? Rianne bespreekt tijdens de Google Ads cursus uitgebreid welke biedstrategieën er zijn en wanneer je welke kunt gebruiken.
Kwaliteitsscore
Heb je het over Google Ads, dan heb je het over kwaliteitsscore. Waarschijnlijk heb je hier al eens eerder wat over gehoord of gelezen. In de training legt Rianne uit waarom een goede kwaliteitsscore zo belangrijk is, hoe je inzicht krijgt in jouw kwaliteitsscores en hoe je de kwaliteitsscore op een zoekwoord omhoog kunt krijgen. Ze geeft daarbij duidelijke voorbeelden, zodat je zelf direct aan de slag kunt.
Zo schrijf je een goede Google Ads advertentietekst
Hoe schrijf je nu een goede advertentietekst? En als je er honderden moet schrijven? Hoe doe je dit dan een beetje efficiënt? Rianne vertelt je welke elementen niet mogen ontbreken in een goede Google Ads advertentietekst. Ook neemt ze je mee in het testen van advertentieteksten. Natuurlijk weet je na deze Google Ads training ook precies wat een sitelink, oproepextensie en highlight is. Ga je na de training met de tips van Rianne aan de slag dan weet je vast en zeker je CTR’s een flinke boost te geven!
Doelgroepen en remarketing
Van oudsher draait Google Ads om zoekwoorden. De afgelopen jaren zijn echter de mogelijkheden om doelgroepen te targeten binnen Google Ads steeds wat verder uitgebreid. Zo kun je steeds gemakkelijker alleen je advertentie tonen aan mensen die tot jouw doelgroep behoren. Aan het eind van de Google Ads cursus weet je welke soorten doelgroepen er zijn, hoe je zelf gemakkelijk remarketingdoelgroepen kunt aanmaken in Google Analytics, en wat het verschil is tussen een targetingdoelgroep en observatiedoelgroep.