• Spring naar de hoofdnavigatie
  • Door naar de hoofd inhoud
  • Spring naar de voettekst
dTLS. Online Marketing

dTLS. Online Marketing

Online advertising specialisten met oog voor details

  • Home
  • SEA Diensten
    • Google Ads uitbesteden
    • Google Ads audit
    • Google Ads sparring
  • LinkedIn Advertising
  • Trainingen
    • Google Ads training
    • Google Analytics training
    • LinkedIn Advertising training
  • Over dTLS.
    • Referenties
    • Certificaten en partners
  • Werken bij dTLS
    • SEA Specialist (to be)
  • Contact
  • Nieuws & Blogs
    • Nieuwsbrief

Leer hoe je jouw campagnes winstgevend maakt

Google Ads cursus.

Leer van een ervaren Google Ads specialist hoe je meer resultaat haalt uit Google Ads. Wil je meer online omzet of leads realiseren? Of focus je liever op een beter rendement? dTLS. leert je niet alleen de theorie maar ook slimme praktische tips.

Bekijk wat je gaat leren
Direct inschrijven

Dit is wat deelnemers van de Google Ads
cursus van dTLS. vinden:

De afgelopen jaren gaven we deze Google Ads training met grote regelmaat. Er gingen je dus heel wat deelnemers voor. Op Springest werden we door hen met maar liefst een 9.5 beloond. En binnen Google Reviews kregen we 5 sterren. Hieronder vind je een gedeelte van de reviews die we op deze platformen ontvingen:

“Ik ben een autodidact op het gebied van Google Ads. Dan zijn er best wat dingen die je zelf kunt, maar er zitten zo enorm veel mogelijkheden in Google Ads, daar heb je echt een professional voor nodig om daar de kennis van te hebben. Rianne heeft ons een dag lang alles verteld over wat er mogelijk is op het gebied van Google Ads. Ze heeft enorm veel kennis van de materie en ook veel ervaring met het opzetten en uitvoeren van campagnes, waardoor ze ook veel praktische tips heeft. Ook niet onbelangrijk: ze weet het enthousiast over te brengen en kan goed levellen met de klant.”

Danny Oosterveer

Marketeer, auteur, spreker en docent

Kim Pot - Fleet Complete

“Er is echt heel veel stof behandeld en daarnaast is er nog genoeg ruimte om vragen te stellen en in je eigen account te duiken. Heel persoonlijk! Zo kan ik de materie direct toepassen op ons eigen account. Ik weet zeker dat ik nu écht meer uit Google Ads ga halen in ieder geval!”

Kim Pot

Marketing Specialist Benelux, Fleet Complete

“Duidelijke training waardoor ik een veel completer beeld heb gekregen van de functies binnen Google Ads. Genoeg ruimte voor vragen over mijn persoonlijke campagnes. Een vriendelijke docent en een ontspannen sfeer.”

Geert Bos

Eigenaar, Magnetenkopen.nl

"Hele fijne Google Ads training mogen bijwonen gister. Hele fijne sfeer, goede uitleg en genoeg ruimte voor vragen."

Michelle van den Berg

Area Marketing Communications Officer, LRQA

Niels van Renselaar: fijne Google cursus van Rianne

“Erg fijne Google Ads cursus van Rianne. Heldere uitleg over het grote plaatje maar ook zeker in de details. Het cursusmateriaal is goed en er was tijd om ook op individuele cases in te gaan, wat ontzettend leerzaam is.

Aanrader!”

Niels van Renselaar

CEO, Codely

“Een fijne (online) SEA training over Google Ads. Door de cursus heb ik de handvatten gekregen om het Ads-account te optimaliseren en verder uit te bouwen. Ook heb ik nu de zekerheid om deze uitdaging aan te gaan. Zeker een aanrader!”

Miranda Goddijn

Online Marketeer, Savitae

"Ik heb de cursus Google Ads gevolgd en ondanks dat ik al ervaring had met Google Ads, is deze cursus een absolute aanrader. De manier waarop Rianne les geeft erg duidelijk en prettig. Ze heeft niet alleen mij, maar alle cursisten kennis laten maken met alle aspecten van Google Ads. De diepgang, de uitleg en het behandelen van persoonlijke cases hebben gezorgd dat ik nu nog meer weet over Google Ads. Ik kan nu nog beter mijn werk doen.

Bedankt Rianne (en team) voor de gezellige, goed verzorgde en leerzame dag."

Dennie Meulenbroek

Online Marketeer, Savitae

"Deze cursus is precies waar ik naar opzoek was. In 1 dag keerden wij heel Google Ads binnenstebuiten. Ook was er door de kleine groepgrootte veel ruimte om vragen te stellen. Doordat je je eigen Ads-account erbij haalt, kan je de informatie meteen linken aan jouw situatie. Rianne was een enthousiaste instructeur die alles duidelijk uitlegde en met veel voorbeelden werkte. Verder was alles ook top verzorgd qua eten en drinken. 100% een aanrader!"

Iris Sijm

Online Marketeer, Zapper Group

“Een leuke, leerzame en goed verzorgde training! Rianne geeft een duidelijke en praktijkgerichte uitleg waarbij je direct aan de slag kan met de geleerde stof. Wat fijn is is de kleine groep waardoor je persoonlijke aandacht krijgt. Zeker een aanrader!”

Lisa Lorsheijd

Webdesigner, Indigo Webstudio

“Hele fijne en goede training. Zowel de basics als meer advanced content wordt gedeeld. Daarnaast heeft Rianne veel concrete tips door haar jarenlange ervaring.”

Tom van den Berg

Lead Conversion Manager, Online Dialogue

“Duidelijke en actieve training met veel praktijkvoorbeelden. Veel ruimte voor vragen met betrekking tot jouw eigen situatie. Ook zonder veel ervaring met Google Ads goed te volgen.

Verder een goed verzorgde dag, met een fijne sfeer en lekkere lunch! :)”

Dieuwertje Schlappi

Marketing Assistant, Chi Natural Life

“Een zeer goede Google Ads training. Rianne legt in begrijpelijke taal met duidelijke sheets (die je ook als handout krijgt) uit hoe Google Ads werkt en wat je er allemaal mee kunt. Door samen een campagne aan te maken weet je gelijk welke stappen je moet maken, waar je aan moet denken en wat je niet moet doen. Een leerzame dag en ik raad het zeker aan.”

Tinie Honders

Buro Flevo

“Een super leerzame training gehad bij dTLS!

Ik denk heel toegankelijk voor beginners en gevorderden. Oh ja, super vriendelijke mensen en een fijne sfeer!”

Felix Noordberger

Junior E-commerce manager, Kitcentrum.nl

“Een hele waardevolle training om meer te weten over Google Ads. Rianne zorgt voor een hele fijne sfeer waar iedereen zich op zijn gemak voelt. Daarnaast gaat ze per deelnemer dieper in op hoe Google Ads het best voor jou kan worden ingezet.

Na deze Google Ads training kon ik direct stappen zetten in het huidige Google Ads account. Naast de training was ook de lunch goed verzorgd.”

Dennis de Jong

Online Marketeer, Raven Hengelsport

Google Premier Partner

Niet alleen eerdere deelnemers zijn enthousiast; ook Google oordeelde positief over ons. dTLS. is namelijk officieel Google Premier Partner. Dit betekent dat we bij de 3% best presterende bureaus van Nederland horen.

Ik ben overtuigd en wil me direct inschrijven

Waarom een Google Ads training?

Google Ads is voor veel bedrijven een zeer aantrekkelijk kanaal voor het genereren van online omzet en leads. In eerste instantie lijkt Google Ads eenvoudig, maar al snel blijkt dat er oneindig veel keuzemogelijkheden zijn. Verdwaal je in al die mogelijkheden? Je bent zeker niet de enige. Beheers je Google Ads onvoldoende dan is de kans groot dat je er niet het gewenste resultaat mee behaalt.

In de Google Ads cursus lopen we stap-voor-stap het proces voor het opzetten van een succesvolle campagne met je door. We leren je hoe je het resultaat van jouw campagnes beoordeelt en aan welke knoppen je precies kunt draaien. Hiermee optimaliseer je jouw campagnes, zodat je Google Ads resultaat wordt verbeterd.

Na de Google Ads training:

  • Ken je niet alleen de functionaliteiten die Google Ads je te bieden heeft, maar begrijp je ook hoe je hier het beste gebruik van kunt maken.
  • Ben je in staat om een goede campagnestructuur op te zetten.
  • Weet je hoe je de verschillende zoekwoordtypen gebruikt en hoe je met zoekwoordonderzoek interessante zoektermen kunt selecteren.
  • Snap je hoe je effectieve advertentieteksten schrijft en hoe je advertentietesten uitvoert.
  • Weet je hoe het veilingsysteem van Google werkt.
  • Ken je de verschillende advertentie-extensies in Google Ads.
  • Weet je wat kwaliteitsscore is en hoe je deze kunt verbeteren.
  • Kun je je campagnes monitoren en sturen op het gewenste resultaat.
  • Weet je welke biedstrategieën er zijn en wanneer je welke het beste kunt inzetten.
  • Ben je in staat zelfstandig een campagne voor het zoeknetwerk van Google op te zetten.
  • Weet je hoe je de meting van Google Ads resultaten kunt inrichten.
Lees meer over: Inhoud Google Ads Training

Deze Google Ads cursus is geschikt voor jou:

  • Als je als ondernemer of (online) marketeer je eigen Google Ads campagnes wilt beheren, zonder dit uit te besteden aan een bureau of freelancer.
  • Als je jouw campagnes wel hebt uitbesteed aan een bureau of freelancer, maar je er te weinig van af weet om goed te kunnen beoordelen hoe zij dit doen. Je wilt beter met je bureau kunnen sparren en betere vragen kunnen stellen.

Data

De dTLS. Google Ads trainingen zijn ‘open inschrijvingstrainingen’. Gemiddeld eens per maand plannen we een training in. Altijd in ons kantoor in Dronten. Hieronder vind je de ingeplande data voor de komende maanden.
Schuif jij binnenkort bij ons aan?

– dinsdag 28 februari 2023 – 10.00 uur (Dronten)

– dinsdag 28 maart 2023 – 10.00 uur (Dronten)

Ik schrijf me in en schuif binnenkort bij jullie aan

Voor welke optie kies jij?

dTLS. biedt 2 opties aan: volg onze 1-daagse training in onze locatie in Dronten en ga daarna zelfstandig met jouw campagnes aan de slag, of kies er voor om na de training door een van onze ervaren SEA specialisten te worden begeleid. Kun je je iets uit de training niet meer precies herinneren, twijfel je over je gemaakte keuzes of wil je je nieuwe campagneopzet graag even laten controleren? dTLS. staat voor je klaar!

Google Ads cursus
€499/excl. BTW
1-daagse training in onze locatie in Dronten (Flevoland)
Interactieve training, met ruimte voor jouw vragen en cases
Zeer ervaren Google Ads specialist als trainer
Eerdere deelnemers beoordeelden onze training met een 9.5.
Inclusief up-to-date studiemateriaal
Inclusief certificaat van deelname
Uitgebreide lunch, hapjes en drankjes zijn inbegrepen
Inschrijven
Google Ads cursus & Sparring
€799/excl. BTW
Normale waarde: € 1.099
1-daagse training in onze locatie in Dronten (Flevoland)
Interactieve training, met ruimte voor jouw vragen en cases
Zeer ervaren Google Ads specialist als trainer
Eerdere deelnemers beoordeelden onze training met een 9.5.
Inclusief up-to-date studiemateriaal
Inclusief certificaat van deelname
Uitgebreide lunch, hapjes en drankjes zijn inbegrepen
2 maanden Google Ads Sparring (ter waarde van € 600):
• 2 sparringsessies van 60 minuten met één van onze ervaren SEA specialisten bij ons op kantoor in Dronten, of online via videobellen
• Even tussendoor een vraag stellen? Jouw dTLS. sparringspartner is telefonisch en per mail te bereiken.
Inschrijven

Onze Google Ads trainster

Over Rianne Jacobs-Schouten

In 2008 zette Rianne Jacobs-Schouten haar eerste stappen in de online marketing. Maar eigenlijk begon het al jaren eerder. “Als je dan toch achter de computer wilt zitten, leer dan maar hoe je een site moet bouwen, dan besteed je je tijd tenminste beetje nuttig”, zei haar vader toen ze een jaar of 15 was. Die opgedane kennis bleek jaren later in combinatie met een communicatiestudie van grote waarde.

In 2015 startte Rianne als freelancer. Nu, 8 jaar later, werkt ze samen met haar team hard aan de groei van dTLS. én aan de online groei van haar klanten. Rianne kent de ins and outs van Google Ads, Google Analytics en Google Shopping en deelt haar kennis graag.

Veelgestelde vragen over onze Google Ads cursus:

  • Krijg ik korting als ik meerdere deelnemers inschrijf?
    Schrijf je je met meerdere deelnemers (bijvoorbeeld collega’s) tegelijk in voor onze Google Ads training, dan ontvang je 15% korting voor elke extra deelnemer. Je kunt de verschillende deelnemers gewoon online inschrijven. Geef in het opmerkingenveld even aan dat dit een gezamenlijke inschrijving is, dan verwerken wij de korting voor je op je factuur.
  • Krijg ik korting als ik me ook voor de Google Analytics cursus inschrijf?
    Schrijf je je in voor zowel deze Google Ads cursus, als onze Google Analytics cursus, dan ontvang je 15% korting op de tweede training. Schrijf je online in voor beide trainingen, wij verwerken automatisch de korting voor je op je factuur.
  • Kun je ook een training bij ons op locatie geven?
    Wil je de Google Ads skills van jouw team een boost geven? Met een Incompany Google Ads training op maat gaat alle aandacht naar jouw team en de vragen die jullie hebben over jullie Google Ads campagnes. Wij vullen tijdens de training de bestaande kennis van jouw team aan met de meest actuele onderwerpen van Google Ads en we helpen ze nieuwe skills te ontwikkelen. Wil je meer informatie over de mogelijkheden van een incompany training? Neem dan zeker even contact met ons op. Dit kan telefonisch via 0321 – 70 02 70 of via ons contactformulier.
Direct inschrijven

Inhoud en onderwerpen Google Ads training

Natuurlijk ben je benieuwd wat je precies gaat leren tijdens de Google Ads cursus. Hieronder vind je grofweg de inhoud van onze Google Ads training. Grofweg, omdat elke Google Ads training bij dTLS. toch weer net anders is als de vorige. Onze Google Ads trainer Rianne probeert tijdens de training namelijk zoveel mogelijk in te springen op vragen die bij de deelnemers leven. Mis je een onderwerp in onderstaande lijst, neem dan zeker even contact op. Rianne zorgt er dan voor dat ook jouw specifieke Google Ads vragen aan bod zullen komen.

Campagnestructuur

Dat Google Ads bestaat uit campagnes, advertentiegroepen, zoekwoorden en advertenties weet je waarschijnlijk wel. Maar wat is nu de ideale campagnestructuur? Maak je gewoon één campagne met een heleboel advertentiegroepen, of kies je juist voor meer campagnes met elk wat minder advertentiegroepen? En wat nu als je naast Nederland ook adverteert in andere landen? Maak je dan voor elk land een nieuw account aan, of plaats je de campagnes voor de verschillende landen in één account?

Zo maar wat vragen die oppoppen als we het over campagnestructuur hebben. Rianne legt je uit welke consequenties er aan bepaalde keuzes zitten en wat belangrijke zaken zijn om rekening mee te houden als het gaat om een Google Ads campagnestructuur. Ook laat ze je een eerste opzet uitwerken op papier, die je vervolgens naar wens met haar kunt bespreken. Ze denkt met je mee als je er niet helemaal uitkomt en geeft feedback op jouw ideeën.

Conversiemeting

Het meest technische deel van deze Google Ads cursus, maar maak je niet te druk hierover. Rianne legt alles op een zeer toegankelijke manier uit. Google Ads is een performancekanaal. Doel is (meestal) om met je Google Ads campagnes meer leads of sales te behalen. Hoe weet je nu of dit gelukt is als je het niet (goed) meet? Rianne legt je uit wat het verschil is tussen meting met de Google Ads tag en via Google Analytics doelen. Ze loopt met de deelnemers door hun eigen conversiemeting heen en denkt, waar verbetering nodig blijkt, hierover mee.

Google Ads cursus in Dronten

Breed, zinsdeel, exact

Duizelt het jou soms ook met al die verschillende zoekwoordtypen? Rianne zet duidelijk voor je uiteen wat de verschillende zoekwoordtypen zijn en wat de voor- en nadelen van het gebruik ervan zijn. Hoe voorkom je dat je bakken geld weggooit aan irrelevant verkeer? En hoe doe je zoekwoordonderzoek, zodat je juiste nieuwe zoekwoorden kunt ontdekken? Ook vertelt ze je meer over uitsluitingswoorden, zoekintentie en high funnel versus low funnel zoekwoorden.

Stap voor stap een nieuwe campagne instellen

Als je een nieuwe campagne aanmaakt, vuurt Google een heleboel vragen op je af. Sommige opties zijn logisch, maar bij veel van de keuzes die je moet maken, is het goed om wat meer informatie te hebben. Wist je bijvoorbeeld dat Google tot twee keer je dagbudget op een dag kan uitgeven? En als je de locatie-instellingen niet helemaal goed instelt, je advertentie onbedoeld wordt getoond bij mensen die zich niet in Nederland bevinden (terwijl je echt koos voor Nederland als locatie)? Rianne neemt je stap voor stap mee door de keuzes die Google aan je voorlegt bij het aanmaken van een nieuwe campagne. Aan het eind van deze Google Ads training heb je daardoor al een eerste basis staan van een nieuwe campagne.

Biedstrategieën

Het is je vast opgevallen: it’s all about automation. Google geeft vast ook in jouw account continu adviesmeldingen dat je het beste gebruik kunt maken van al haar fantastische automatische biedstrategieën. Hoe zit dit nu precies? Is dit echt in jouw voordeel of vooral in het voordeel van de bankrekening van Google? Rianne bespreekt tijdens de Google Ads cursus uitgebreid welke biedstrategieën er zijn en wanneer je welke kunt gebruiken.

Kwaliteitsscore

Heb je het over Google Ads, dan heb je het over kwaliteitsscore. Waarschijnlijk heb je hier al eens eerder wat over gehoord of gelezen. In de training legt Rianne uit waarom een goede kwaliteitsscore zo belangrijk is, hoe je inzicht krijgt in jouw kwaliteitsscores en hoe je de kwaliteitsscore op een zoekwoord omhoog kunt krijgen. Ze geeft daarbij duidelijke voorbeelden, zodat je zelf direct aan de slag kunt.

Zo schrijf je een goede Google Ads advertentietekst

Hoe schrijf je nu een goede advertentietekst? En als je er honderden moet schrijven? Hoe doe je dit dan een beetje efficiënt? Rianne vertelt je welke elementen niet mogen ontbreken in een goede Google Ads advertentietekst. Ook neemt ze je mee in het testen van advertentieteksten. Natuurlijk weet je na deze Google Ads training ook precies wat een sitelink, oproepextensie en highlight is. Ga je na de training met de tips van Rianne aan de slag dan weet je vast en zeker je CTR’s een flinke boost te geven!

Doelgroepen en remarketing

Van oudsher draait Google Ads om zoekwoorden. De afgelopen jaren zijn echter de mogelijkheden om doelgroepen te targeten binnen Google Ads steeds wat verder uitgebreid. Zo kun je steeds gemakkelijker alleen je advertentie tonen aan mensen die tot jouw doelgroep behoren. Aan het eind van de Google Ads cursus weet je welke soorten doelgroepen er zijn, hoe je zelf gemakkelijk remarketingdoelgroepen kunt aanmaken in Google Analytics, en wat het verschil is tussen een targetingdoelgroep en observatiedoelgroep.

Blijf op de hoogte!

dTLS. Updates

Wij delen graag onze kennis en ervaring met je!

  • Gratis online marketingtips & -tricks.
  • Een kijkje achter de schermen bij dTLS.

Footer

Over dTLS.

dTLS. Online Marketing werkt voor jou aan prachtige online resultaten. We zijn trots op onze poldermentaliteit: lekker nuchter en met je poten in de klei. dTLS. is officieel Google Premium Partner.

Contact

dTLS. Online Marketing B.V.
De Oude IJssel 6
8253 PV Dronten

Telefoon: 0321 – 700270
E-mail: hallo@dtls-online.nl

KVK: 75196980

Navigatie

  • Home
  • SEA Diensten
    • Google Ads uitbesteden
    • Google Ads audit
    • Google Ads sparring
  • LinkedIn Advertising
  • Trainingen
    • Google Ads training
    • Google Analytics training
    • LinkedIn Advertising training
  • Over dTLS.
    • Referenties
    • Certificaten en partners
  • Werken bij dTLS
    • SEA Specialist (to be)
  • Contact
  • Nieuws & Blogs
    • Nieuwsbrief

Direct naar

  • Online Marketing Tips & Trucs
  • Google Ads Specialist

  • Copyright © 2023
  • Privacy
  • Cookies
  • Algemene Voorwaarden
  • Voorwaarden Trainingen